image1 image2 image3 image4 image5 image6 image7 image8 image9 image10 image11 image11

Hi I'm Loepie Alexandra|Welcome to my personal blog|I love creative things|I'm proud to be an animal lover

Dear Mother (Happy Mother's Day Edition)



Source Image from : http://ashandcrafts.com/freebie-friday-mothers-day-card/


Dear Mom,

Thank you for teaching me
To be a tough woman, even when I’m hurt
To understand the meaning of being independent
To understand that to be able to choose your own way is very valuable
To understand that all things need time, process and struggle, right till the last drop of blood.
To understand that we need to take care what's valuable before we lost it.
To understand what the meaning of loyalty and survival.

Thank you for giving birth to a world that is filled with injustice..
so I learned to be fair at least to my self
Thank you for giving birth to me to a world that's filled with falsity.. 
so that I learned to be honest to my heart and myself.
Thank you for all the valuable lessons that you showed me,

Once again thank you... 
I hope God will always take care of you, 
Watch you and give you happiness,
Because I know how much I tried to make you happy but all of that will never be enough for all dreams and all the fight that you've done.

I love you.. even though, 
I sometimes can’t say the words, 
But believe me, even though that everything that I've done sometimes goes outside of your dreams and even though that we fight a lot, 
I still love you and will never ever hate or forget about you... 
I just want to grow up and finally, make you proud that you've gave birth to me
Because in the end I know what I need and what I'm looking for


Happy mother’s day
Your daughter


*********************************************************************************

Dear Mama,

Terima kasih mama, udah ajarin aku buat
Menjadi wanita tangguh walau tersakiti
Menjadi mengerti arti mandiri...
Mengerti bahwa dapat memilih jalan sendiri itu adalah sangat berharga..
Mengerti bahwa semua butuh proses dan perjuangan sampai titik darah terakhir..
Mengerti bahwa kita harus menjaga apa yang berharga sebelum kita kehilangan...
Mengerti apa arti kesetiaan dan bertahan

Terima kasih telah melahirkanku ke dunia yang penuh ketidak adilan.. 
Sehingga aku belajar untuk adil minimal untuk diriku sendiri..
Terima kasih telah melahirkanku ke dunia yang penuh kepalsuan.. 
Sehingga aku belajar untuk jujur pada hati dan diriku sendiri..
Terima kasih untuk semua pelajaran berharga yang telah engkau perlihatkan padaku..

Sekali lagi terima kasih..  
Aku Harap Tuhan selalu menjagamu dan membahagiakanmu.. 
Karena aku tau, seberapa usahanya aku untuk membahagiakanmu,
itu tidak akan pernah cukup untuk perjuanganmu dan mimpi-mimpi indahmu..

Aku sayang padamu... 
Walau kadang mulutku tidak dapat mengucapkannya.. 
Tetapi percayalah apapun yang aku lakukan di luar impianmu dan kita sering bertengkar, 
aku tetap menyayangimu dan tak akan pernah melupakanmu atau membencimu...
Aku hanya ingin menjadi dewasa... 
Dan akhirya kau akan bangga telah melahirkanku..
Karena pada akhirnya, aku tau apa yang aku butuhkan dan apa yang aku cari


Selamat Hari Ibu
Dari anak gadismu,


Source Image from : https://www.etsy.com/pt/listing/214135357/mother-and-daughter-our-path-art-print?ref=shop_home_active_8


#quotes #quotesaboutmother #letterformother #mothersday #happymother #poems



Share this:

CONVERSATION

3 comments:

  1. Good Girl ... I really love this letter 😘💖💝

    ReplyDelete
  2. Good Girl ... I really love this letter 😘💖💝

    ReplyDelete
  3. @eveline Thank you so much dear .. *kiss *hugs

    ReplyDelete